Bajka o trešnji, Desanka Maksimović

Десанка Максимовић

Припрема за час ИК „Логос“

 

Час број: 169  
Школа и разред  
Учитељица/учитељ  
Датум одржавања  
Наставна област Књижевност
Наставна јединица Десанка Максимовић: Бајка о трешњи
Врста (тип) часа обрада градива
Облици рада индивидуални, фронтални
Наставне методе дијалошка метода, монолошка метода, текстовна метода, метода запажања и показивања
Наставна средства свеске ученика, наставни лист, Радна свеска, стр. 118, 119, 120, 121, лектира за други разред
Оспособљавање ученика да читају и тумаче ауторску бајку. Богаћење речника ученика
Исходи На крају часа ученик ће бити у стању да:

–          одреди главни догађај, време и место дешавања у прочитаном тексту;

–          одреди редослед догађаја у тексту;

–          уочи главне и споредне ликове и разликује њихове позитивне и негативне особине;

–          изнесе своје мишљење о бајци.

Међупредметне компетенције комуникативна компетенција, компетенција за сарадњу, естетичка компетенција
Кључни појмови бајка, књижевни лик, место и време дешавања, главни лик, споредни лик
Међупредметно повезивање Свет око нас, Грађанско васпитање, Ликовна култура
Активности учитељице/учитеља Осмишљава, започиње и води разговор, чита, слуша, мотивише ученике за рад и прати њихов рад.
Активности ученика Слуша, учествује у разговору, чита, пише, црта.
Литература за учитеље 1.      Милија Николић, Методика наставе српског језика и књижевности, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1992.

2.      Вук Милатовић, Методика наставе српског језика и књижевности за разредну наставу, Учитељски факултет, Београд, 2019.

Литература за ученике 1.      Десанка Максимовић, Бајке за децу, Лектира за други разред основне школе (приредила Наташа Станковић Шошо), Клет, Нови Логос, Фреска, Београд, 2019.

2.      Наташа Станковић Шошо, Јелена Срдић, Радна свеска за други разред основне школе, Нови Логос, Београд, 2019.

Производи ученичког рада Цртеж

 

Могући ток часа

 

Уводни део часа (5 минута)

 

Најава наставне јединице

 

Јапан је земља коју називају Земља излазећег сунца. Састоји се од четири велика острва и мноштва малих острва. Највећи град на свету налази се у тој земљи. Назива се Токио. Данас ћемо читати још једну лепу бајку коју је написала Десанка Максимовић. У њој ћете сазнати зашто је дрво трешњиног цвета у Јапану толико поштовано. Читајући бајку открићете како је дар који је отац донео својој ћерки утицао на њу.

 

Главни део часа (30 минута)

 

Изражајно и интерпретативно читање Бајке о трешњи

 

  • Учитељица/учитељ чита Бајку о трешњи, а ученици је пажљиво слушају. Након што прочита текст прави се психолошка пауза како би ученици исказали своје утиске и доживљаје приликом интерпретације.

Разговор о Бајци о трешњи

  • Учитељица/учитељ подстиче разговор о бајци на следећи начин:

Како вам се допала ова бајка? Погледајте фотографију јапанске трешње и опишите њен изглед. Шта је најмлађа ћерка пожелела да јој отац донесе из Јапана? Како се становници Јапана опходе према дрвету трешње? Како се у Јапану прославља дан посвећен трешњином цвету? Шта је трговац добио на дар од јапанског цара? Како се најмлађа кћер осећала кад јој је отац уручио тај поклон? Шта се догодило идуће године? Како се најмлађа кћер тада осећала? О чему је она тада сањала? Шта сте научили читајући Бајку о трешњи?

  • Ученици изражавају своје ставове и тумаче Бајку о трешњи.
  • Ученици одговарају на питања у Радној свесци на стр. 118.
  • Учитељица/учитељ проверава исправност урађених задатака.

 

Завршни део часа (10 минута)

 

  • Ученици цртају дрво трешњиног цвета онако како су га доживели читајући Бајку о трешњи.

 

Домаћи задатак

Ученици решавају задатке у Радној свесци на стр. 119, 120 и 121.

 

Изглед табле

 

Десанка Максимовић

,,Бајка о трешњи

 

Тема: Трговац одлази у Јапан и доноси коштице трешњиног цвета, које дарује најмлађој ћерки.

Ликови: трговац и његове три кћери, цар

Особине трговца: добар, пажљив, културан, брижан, одговоран, посвећен

Особине цара: добар домаћин, племенит, одговоран, добар, љубазан

 

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Oaza znanja

Nvo za promociju prirodnih nauka i književnosti- Podgorica

Tastatura kuca srcem

Blog našeg odeljenja

МАТЕМАТИКА

за основце

ДА УЧИ СВАКО БРЗО И ЛАКО

НЕ УЧИМО ЗА ШКОЛУ ЗА СЕБЕ УЧИМО

ŽeljkaBojić

O svemu pomalo

Moja mala druzina

ZA SVE MOJE UČENIKE

Aki Sunce - Anđeli šapuću

Dobro došli u svet Anđela

Учитељица Сања

ОШ "Симеон Араницки"

cakicdejan

profesor razredne nastave, mastterr obrazovnih politika

учитељица Данијела Оцокољић

ОШ "Никола Тесла" Београд

Matematika i oko nje

Mathematical thinking

matiš za svakog

...da zavoliš i zadatak lako rešiš

ЗНАЊЕ ЈЕ НАЈВЕЋЕ ИМАЊЕ

Гордана Вучинић

%d bloggers like this: