Идеје за добар почетак часа

Уводни део часа је један од равноправних, али, ипак најважнијих делова часа. Уколико успете да заинтересујете децу за тему која ће се обрађивати на том часу, велики део посла сте одрадили. Треба постићи иновативност, интригантност, духовитост или…
Нове идеје су увек добродошле, креативности никад краја… Зато, само за учитеље, у овом блогу сакупљене су идеје из чланка  који је пронашла и поделила драга нам другарица, професорка енглеског језика Гоца Поповић, а превео наш друг, познати и признати методичар, професор биологије, Дејан Бошковић.

1. ИСКОРИСТИТЕ АНЕГДОТУ – искористите причу из живота да би навели ђаке да размишљају о циљу часа, будите досетљиви, интересантни, наравно да знате много анегдота из свог или туђег живота, а наравно може и нека из доступне литературе, са Интернета…
2. УЧЕНИЦИ МОГУ ДА НАПРАВЕ МОДЕЛ – корисно, употребно, учитељи стално користе моделе при објашњавању, па што их не би направили ђаци самостално?!
3. НАПРАВИТЕ МОДЕЛ ВИ – наравно, неки модели су сложенији или имате идеју да поставите загонетку својим малим ђацима, направите модел и сами.
4. ПОЧНИТЕ МУЗИЧКОМ НУМЕРОМ – ова идеја свакако није нова, то већ радимо много година уназад, али пронаћи песму или музику која ће асоцирати на тему, да помоћу ње ученици погоде о чему ћете причати на часу, уопште није лак задатак.
5. НАПРАВИТЕ АНКЕТУ У ОДЕЉЕЊУ – за одговор који је тачан ученици добијају наградне поене. Нека најбољи добије улогу на часу коју ви осмислите, а да се заиста осети важним због свог знања.
6. УЧЕНИЦИ ПОГАЂАЈУ ШТА ЈЕ НА СЛИЦИ ПРЕМА ЈЕДНОМ ЊЕНОМ ДЕЛУ КОЈИ ВИДЕ – открити један део спремљене слике и играти игру погађања…на пример.
7. НАПРАВИТЕ СЛИКОВНУ АСОЦИЈАЦИЈУ – „Ова идеја је сјајна, али је веома захтевна. Ђацима се покаже неколико слика и постави им се питање шта је заједничко за све њих. Погађате, одговор је заправо тема која ће се обрађивати тог часа“, објашњење нам је дао Дејан.
8. УЧЕНИЦИ ТРЕБА ДА ЗАВРШЕ ЗАПОЧЕТУ РЕЧЕНИЦУ – ученици пишу и довршавају започету реченицу на свој начин, а најбоља, најкреативнија, најсмисленија решења се читају пред свима и похваљују, а служе за наставак ка теми о којој говоримо на том часу.
9. СПИСАК ОМИЉЕНИХ И НЕОМИЉЕНИХ СТВАРИ – Ученици треба да нацртају једноставну табелу (2х2) и у једну колону уписују ствари које воле, а у другу оне које не воле (одличан увод за лекције из Света око нас или П и Д  са темом о Здравој исхрани, или у оквиру предмета Грађанско васпитање…итд)
10. ЗАДАЈТЕ ИМ НЕМИ СТРИП – ученици уписују у облачиће своје виђење дијалога или објашњење за дате сличице.
11. ПОПУЊАВАЊЕ ТАБЕЛЕ – „Ученици добијају табелу са колонама које су намењене поређењу одговора својих са одговорима друга из клупе, а на разне теме. Може да постоји и трећа колона где ће ученик, пре него што интервјуише партнера, да проба да предвиди његове одговоре“ – Био-блог.
12. УЧЕНИЦИ ТРЕБА ДА ПРОНАЂУ НЕКОГ У ОДЕЉЕЊУ – сваки ученик добије табелу са одређеним особинама, а затим има задатак да упише имена другова из одељења, поред датих својстава или података…
13. ПОГАЂАЊЕ ЦРТЕЖА У НАСТАНКУ – цртане та табли, полако, а ученици погађају шта је на цртежу, односно шта треба да представља цртеж на крају.
14. ПОГАЂАЊЕ ХОБИЈА – донети неколико предмета који су у вези са хобијем који желите дапредставите, а опет има везе са темом часа. Ученици имају задатак да погоде о ком хобију је реч.
15. ШТА ЋЕ СЕ ДОГОДИТИ СЛЕДЕЋЕ? – ученицима се пушта филм, презентација или можда прича прича, а затим прекида у једном тренутку кадаје њихов задатак да погоде шта следи.
16. КОРИСТИТЕ АКТИВНО СЛУШАЊЕ – пустите аудио, али не и видео запис, а уз то постављате питање ученицима везано за слушање датог снимка. Провера тачности настаје када пустите видео запис.
17. НАПРАВИТЕ СОПСТВЕНИ АУДИО-ЗАПИС – једноставно, само треба лепо снимити свој глас  🙂
18. НАПРАВИТЕ ПИТАЊЕ ПОВЕЗИВАЊА – оваква врста питања се често користи у радним свескама, врло се лако праве, а препоручљиво је да са једне стране буде више понуђених појмова, јер на тај начин ученик може да направи једну грешку, а да ипак остали одговори буду тачни и наравно, систем елиминације не може да користи, јер је бескористан у овом случају.
19. САСТАВЉАЊЕ РЕЧИ ИЗ СЛОВА – дајемо слова са задатком ђацима да саставе што дужу реч. Јасно вам је да ако искористе сва слова добијају тему која ће се обрађивати на часу.
20. ИГРА – ИСТИНА ИЛИ ЛАЖ – ученици на пример устају ако мисле да је неки исказ истина и седају, ако мисле да је лаж. Уз помоћ овакве игрице долазимо до победника који добија аплауз, рецимо.
21. ИСКАЗИВАЊЕ СТАВОВА – слично „судници“ у нашем одељењу, где ученици исказују своје мишљење о некој идеји и на тај начин праве тимове.
22. НАЦРТАЈТЕ ДИНГБАТЕ НА ТАБЛИ – дингбате су симболи, а на вашој умесшности је да их нацртате тако да асоцирају на жељену тему.  🙂
23. ОТВОРИТЕ ДИСКУСИЈУ – свака од група брани свој став, а они могу да буду сукобљени, али и не морају.
24. УЧЕНИЦИ ПОГАЂАЈУ ШТА ЈЕ У ВРЕЋИ – овакав начин сте сигурно испробали, најприменљивији је у првом и другом разреду, а ради се о томе да ученици погоде који је предмет у врећи само тактилним чулом тј додиром.
25. УЧЕНИЦИ ПОГАЂАЈУ ЗАГОНЕТНУ РЕЧ – Пре часа направите текст који ћете прочитати ђацима, али тако да једну, кључну реч замените неком другом. Ученици имају задатак да погоде о којој се заправо речи говори.
26. ПОНОВО „КУВАЛО“ – ученици постављају питања тако да им наставник одговара са да или не, све док не погоде. Игрица позната свима.  🙂
27. УЧЕНИЦИ ПИШУ ДИЈАЛОГ – „Ученицима се покаже слика или фотографија двоје људи, а која их приказује у неком односу и потребно је да напишу дијалог, односно да предвиде о чему су то двоје причали, а то би била и тема часа“ – преводи за нас Дејан.
28. НА СЛОВО НА СЛОВО – Потребно је да ђаци од слова, које сачињавају насловну реч, смисле нове речи које почињу на та слова, али и које асоцирају на тему.
29. ТРКА ИСПРЕД ТАБЛЕ – „Ово је веома занимљива идеја. Ђаци у одељењу поделе се у две групе и свака направи ред – ђак иза ђака. Када им саопштите тему, задатак им је да напишу реч која је у вези са њом. Када један ученик напише, он додаје креду или фломастер (зависи на каквој табли пишу) ономе иза себе и трчи на крај реда. Време им је ограничено и сваки ред се труди да напише што више речи. На крају се сабирају бодови, са тим да она реч коју други ред није написао носи више поена“ – Био-блог
30. УЧЕНИЦИ КАТЕГОРИЗУЈУ РЕЧИ – „Наставник напише на табли неколико речи које су у вези са темом, а ђаци треба да их поделе у три категорије које сами осмисле“, задатак је тежи, па се наравно препоручује у рецимо четвртом разреду.
31. ОЛОВКА ПИШЕ СРЦЕМ – ученици сами објашњавају наслов неке теме, по свом нахођењу, смислу који сами виде исл.
32. УЧЕНИЦИ САСТАВЉАЈУ РЕЧЕНИЦУ – „На неколико стикера напишите на сваком по једну реч и дајте задатак ђацима да у групама саставе реченицу“, применљиво, једноставно, инама итекако познато, али се свакако може искористити као занимљив уводни део часа.
33. ПРОНАЂИТЕ УЉЕЗА – од неколико наведених речи, ђаци сами траже и налазе „уљеза“, реч која не припада низу.
34. ЗАДАВАЊЕ ЗАГОНЕТКЕ – може загонетка, а може и проблемско питање, а знамо да ученици воле да решавају интересантне проблемске ситуације и питања.  🙂
35. И……аутор текста нас је позвао да и сами осмислимо начине за успешан почетак часа.

Извор:http://danijelinepametnice.weebly.com/1052104010511048-1041105110541043/74

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

ДА УЧИ СВАКО БРЗО И ЛАКО

НЕ УЧИМО ЗА ШКОЛУ ЗА СЕБЕ УЧИМО

ŽeljkaBojić

O svemu pomalo

Moja mala druzina

ZA SVE MOJE UČENIKE

Aki Sunce i Anđeli

Dobro došli u svet Anđela

Учитељица Сања

ОШ "Симеон Араницки"

cakicdejan

profesor razredne nastave, mastterr obrazovnih politika

учитељица Данијела Оцокољић

ОШ "Никола Тесла" Београд

Matematika i oko nje

Mathematical thinking

Od knjige do duše

O knjigama, časopisima, novinama... O bibliotekama, muzejima, arhivima, pozorištu... O filmovima, serijama, dokolici...

matiš za svakog

...da zavoliš i zadatak lako rešiš

ЗНАЊЕ ЈЕ НАЈВЕЋЕ ИМАЊЕ

Гордана Вучинић

pankovic.wordpress.com/

учитељица Снежана Панковић

различак

Није знање знање знати, већ је знање знање дати.

Наташа Симуновић

разредна настава

УЧИТЕЉИЦА МАРИЈА

Osnovna škola "10. oktobar", Subotica

%d bloggers like this: